You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.
Μειώστε τον κίνδυνο εκδήλωσης διαβήτη με φυσικό τρόπο

Μειώστε τον κίνδυνο εκδήλωσης διαβήτη με φυσικό τρόπο

 Λονδίνο, Ηνωμένο Βασίλειο

Μια διατροφή που περιέχει θρεπτικά συστατικά από τη σοκολάτα, το τσάι και τα μούρα μπορεί να προστατεύσει τον οργανισμό μας από τον διαβήτη και άλλες ασθένειες, υποστηρίζουν βρετανοί ερευνητές σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύονται στο επιστημονικό έντυπο Journal of Nutrition

Επιστημονική ομάδα από το Πανεπιστήμιο της Ανατολικής Αγγλίας, με επικεφαλής την Δρ Έιντιν Κάσιντι, έθεσε υπό ιατρική παρακολούθηση σχεδόν 2.000 υγιείς γυναίκες από τη Μ. Βρετανία, οι οποίες είχαν συμπληρώσει ένα διατροφικό ερωτηματολόγιο, ενώ είχαν υποβληθεί και σε εξετάσεις για τη ρύθμιση του σακχάρου του αίματος, τη φλεγμονή και την αντίσταση ινσουλίνης. 

Από την επεξεργασία των δεδομένων διαπιστώθηκε ότι, η κατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων φλαβονών και ανθοκυανίνων σχετιζόταν με χαμηλότερη αντίσταση ινσουλίνης, καλύτερη ρύθμιση του σακχάρου του αίματος και χαμηλότερα επίπεδα φλεγμονής στον οργανισμό. Η χρόνια φλεγμονή σχετίζεται με τον διαβήτη, την παχυσαρκία, την καρδιαγγειακή νόσο και τον καρκίνο. 

«Η μελέτη μας εστίασε στα οφέλη από την κατανάλωση συγκεκριμένων υπο-ομάδων φλαβονοειδών. Επικεντρωθήκαμε στις φλαβόνες, που περιέχουν βότανα και λαχανικά, όπως το σέλινο, ο μαϊντανός και το θυμάρι, και σε ανθοκυανίνες, που περιέχουν τα μούρα, τα κόκκινα σταφύλια, το κρασί και άλλα φρούτα και λαχανικά κόκκινου ή μπλε χρώματος», εξηγεί η Δρ Κάσιντι. 

Αξίζει να σημειωθεί ότι, και προηγούμενες έρευνες που έχουν γίνει σε εργαστηριακό περιβάλλον έδειξαν ότι τα συγκεκριμένα είδη διατροφής επηρεάζουν το σάκχαρο του αίματος. Ωστόσο, δεν είναι γνωστό ακόμα πως η τακτική κατανάλωση φλαβονοειδών και ανθοκυανίνων μπορεί να επηρεάσει τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα, τα επίπεδα της φλεγμονής και την αντίσταση ινσουλίνης στον οργανισμό. 

Επίσης, οι ερευνητές δεν γνωρίζουν ποιες είναι οι κατάλληλες ποσότητες των συγκεκριμένων συστατικών που θα πρέπει να καταναλώνει κανείς για να μειώσει τον ατομικό κίνδυνο διαβήτη. 

«Σε κάθε περίπτωση είναι σημαντικό να ανακαλύπτουμε ότι ορισμένα συστατικά τροφίμων που θεωρούμε ανθυγιεινά, όπως η σοκολάτα, είναι ευεργετικά για τον οργανισμό μας. Αν μπορέσουμε να εντοπίσουμε και να διαχωρίσουμε αυτά τα συστατικά, τότε σίγουρα θα αλλάξουμε την άποψη του κοινού γι’ αυτό που αποκαλούμε ‘υγιεινή διατροφή’», εξηγεί ο Δρ Τίμοθι Σπέκτορ από το Βασιλικό Κολέγιο του Λονδίνου. 
 
ΠΗΓΗ health.in.gr

Δείτε επίσης...

Γονείς και παχύσαρκο παιδί
Γονείς και παχύσαρκο παιδί

Κάθε γονιός θα πρέπει να γνωρίζει οτι το επιπλέον βάρος του παιδιού, είναι αποτέλεσμα της διαφοράς ανάμεσα στην πρόσληψη θερμίδων και στην κατανάλωση τους.