You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.
Βιταμίνες

Βιταμίνες

 
ΒΙΤΑΜΙΝΗ Α – Βήτα Καροτένιο
(το Βήτα Καροτένιο μετατρέπεται  στον οργανισμό σε βιταμίνη Α ανάλογα με τις ανάγκες)
 
·       Προάγει την ανάπτυξη και τη ζωτικότητα
·       Βοηθά τον οργανισμό στην εξάλειψη λοιμώξεων
·       Σημαντική για την όραση και για την εξάλειψη  της νυκταλωπίας
·       Βοηθητική για τα οστά, τα δόντια, τα μαλλιά και το δέρμα
·       Διατηρεί το ήπαρ κι τα αναπαραγωγικά όργανα σε καλή υγεία
·       Ουσιώδους σημασίας κατά τη διάρκεια της κύησης και του θηλασμού
·       Εξουδετερώνει τη δράση των ελευθέρων ριζών, προστατεύοντας έτσι από τις επιπτώσεις του νέφους
 
 ΤΡΟΦΕΣ ΠΟΥ ΤΗΝ ΠΕΡΙΕΧΟΥΝ : Πράσινα και κίτρινα φρούτα και λαχανικά, γαλακτοκομικά προϊόντα, ψάρι, μουρουνέλαιο, βερίκοκα (ξερά), σπανάκι, ωμά καρότα, σπανάκι, συκώτι, γλυκοπατάτα, νιφάδες καλαμποκιού.
 
 
ΒΙΤΑΜΙΝΗ Β1 / Θειαμίνη
 
·       Απαιτείται για τον μεταβολισμό των υδατανθράκων.
·       Απαιτείται για τον μυϊκό τόνο και την μυϊκή ανάπτυξη.
·       Απαραίτητη για την σωστή ανάπτυξη των παιδιών.
·       Βοηθά στις καταστάσεις στρες κάθε είδους.
·       Σταθεροποιεί την όρεξη, βελτιώνοντας έτσι την πέψη και την αφομοίωση των θρεπτικών συστατικών.
·       Απαραίτητη για την γονιμότητα και τον θηλασμό.
·       Διατηρεί το νευρικό σύστημα, τον εγκέφαλο, τους μύς και την καρδιά σε κατάσταση καλής υγείας.
·       Συμβάλει στη βελτίωση της διάθεσης και της ατομικής ικανότητας προς μάθηση.
 
ΤΡΟΦΕΣ ΠΟΥ ΤΗΝ ΠΕΡΙΕΧΟΥΝ :   Σκούρη μελάσα, μαγιά μπύρας, ακατέργαστο ρύζι, ψάρια, πεκάν, πουλερικά, φύτρα σιταριού, φιστίκια, ηλιόσποροι, όσπρια.
 
 
 
ΒΙΤΑΜΙΝΗ Β2 / ΡΙΒΟΦΛΑΒΙΝΗ
 
·        Απαραίτητη για την πέψη και τον μεταβολισμό πρωτεϊνών, λιπών και υδατανθράκων.
·        Απαραίτητη για την αναπνοή των κυττάρων
·        Απαραίτητη για τον σχηματισμό ερυθρών αιμοσφαιρίων
·        Ωφέλιμη για την όραση
·        Προάγει την υγεία του δέρματος, των νυχιών και των μαλλιών.
·        Συμβάλλει στην ανάπτυξη και την αναπαραγωγή
·        Συμβάλλει στις αθλητικές επιδόσεις
 
 
ΤΡΟΦΕΣ ΠΟΥ ΤΗΝ ΠΕΡΙΕΧΟΥΝ:   Σκούρη μελάσα, πεκάν, δημητριακά ολικής άλεσης, αμύγδαλα, λαχανάκια Βρυξελλών, μαγιά μπύρας, Σολωμός, μανιτάρια, γάλα.
 
 
ΒΙΤΑΜΙΝΗ Β3 / ΝΙΑΣΙΝΗ
 
·        Συμμετέχει στον μεταβολισμό και την χρησιμοποίηση πρωτεϊνών, λιπών και υδατανθράκων.
·        Προάγει την υγεία του πεπτικού συστήματος
·        Απαραίτητη για την υγεία του δέρματος και της γλώσσας
·        Ουσιαστικής σημασίας για την παραγωγή κορτιζόνης, ινσουλίνης και γεννητικών ορμονών και στα δυο φύλα
·        Απαραίτητη για την υγεία του νευρικού συστήματος και τη λειτουργία του εγκεφάλου.
·        Αυξάνει την κυκλοφορία και ελαττώνει τη χοληστερόλη.
 
ΤΡΟΦΕΣ ΠΟΥ ΤΗΝ ΠΕΡΙΕΧΟΥΝ: Μαγιά μπύρας, οστρακοειδή, γάλα, γαλακτοκομικά προϊόντα, πουλερικά, ραβέντι (μαγειρεμένο), κοτόπουλο (στήθος), φιστίκια αράπικα (ψημένα με τη φλούδα), συκώτι, χοιρινή μπριζόλα, τόνος.
 
 
ΒΙΤΑΜΙΝΗ Β5 / ΠΑΝΤΟΘΕΝΙΚΟ ΟΞΥ
 
·        Συμβάλλει στη διατήρηση της φυσιολογικής ανάπτυξης
·        Απαραίτητη για την μετατροπή των τροφών σε ενέργεια.
·        Βοηθά τον οργανισμό να καταπολεμήσει λοιμώξεις και νόσους
·        Βοηθά την επούλωση των τραυμάτων
·        Βοηθά την ανάπτυξη του κεντρικού νευρικού συστήματος
·        Ζωτικής σημασίας για την λειτουργία των επινεφριδίων
·        Βελτιώνει την ικανότητα του οργανισμού να αντιμετωπίζει το στρες
·        Προστατεύει από τις κυτταρικές βλάβες που προκαλεί η ακτινοβολία
·        Αυξάνει τη μακροζωία
 
ΤΡΟΦΕΣ ΠΟΥ ΤΗΝ ΠΕΡΙΕΧΟΥΝ:  Μαγιά μπύρας, όσπρια, σολομός, φύτρα σιταριού, δημητριακής άλεσης, μανιτάρια (μαγειρεμένα), σαμπούκα (ωμά), χυμός πορτοκαλιού (φρέσκος), συκώτι, πέστροφες, ηλιόσποροι, καρύδια, ρέγκα, γαρίδες.
 
 
ΒΙΤΑΜΙΝΗ Β6 / ΠΥΡΙΔΟΞΙΝΗ
 
·        Προάγει την υγεία του δέρματος, των δοντιών, των μυών και των νεύρων
·        Απαραίτητη για την σωστή απορρόφησης της βιταμίνης Β12
·        Απαραίτητη για την παραγωγή αντισωμάτων και ερυθρών αιμοσφαιρίων.
·        Σημαντική για τον μεταβολισμό και την χρησιμοποίηση υδατανθράκων, λιπών και πρωτεϊνών.
·        Απαραίτητη για το ισοζύγιο νατρίου και φωσφόρου
·        Συμβάλλει στη διατήρηση του ισοζυγίου ου νατρίου και καλίου, το οποίο ρυθμίζει τα σωματικά υγρά.
·        Ευεργετική στην εμμηνόπαυση
·        Βοηθά στον έλεγχο του διαβήτη
 
ΤΡΟΦΕΣ ΠΟΥ ΤΗΝ ΠΕΡΙΕΧΟΥΝ:  Σκούρη μελάσα, μαγιά μπύρας, πράσινα φυλλώδη λαχανικά, φύτρα σιταριού, δημητριακά ολικής άλεσης, δαμάσκηνα (μαγειρευμένα), ακατέργαστο ρύζι, μπιζέλια, συκώτι, λάχανο, αυγά, πεπόνι.
 
 
ΒΙΤΑΜΙΝΗ Β12 / ΚΥΑΝΟΚΟΒΑΛΑΜΙΝΗ
 
·        Προάγει την ανάπτυξη
·        Αυξάνει την ενέργεια
·        Συμμετέχει στο σχηματισμό ερυθρών αιμοσφαιρίων και προστατεύει από την αναιμία
·        Συμβάλλει στην παραγωγή και την αναγέννηση των κυττάρων του αίματος
·         Βοηθά στην καλύτερη λειτουργία του σιδήρου του οργανισμού, καθώς και την εναπόθεση βιταμίνης Α στους διάφορους ιστούς του σώματος
·        Διατηρεί την υγεία του νευρικού συστήματος
·        Απαραίτητη για τον μεταβολισμό υδατανθράκων, λιπών και πρωτεϊνών
·        Συμβάλλει στη βελτίωση της συγκέντρωσης και της μάθησης.
 
ΤΡΟΦΕΣ ΠΟΥ ΤΗΝ ΠΕΡΙΕΧΟΥΝ:  Τυρί, ψάρια, γαλακτοκομικά προϊόντα, τυρί cottage, τόνος, αυγά, συκώτι, χοιρινό, μοσχάρι.
 
 
ΦΟΛΙΚΟ ΟΞΥ
 
·        Απαραίτητο για την καλή λειτουργία του εγκεφάλου
·        Ουσιώδους σημασίας για την συναισθηματική υγεία
·        Βελτιώνει το θηλασμό
·        Συμβάλλει στην πρόληψη της αναιμίας
·        Ουσιώδους σημασίας για τον σχηματισμό ερυθρών αιμοσφαιρίων
·        Προάγει την υγεία του δέρματος
·        Απαραίτητο για την διαίρεση των κυττάρων του σώματος
·        Βοηθά το μεταβολισμό των πρωτεϊνών
·        Σημαντικό για την παραγωγή των νουκλεϊκών οξέων RNA και DNA.
·        Βοηθά την εντερική λειτουργία
 
ΤΡΟΦΕΣ ΠΟΥ ΤΗΝ ΠΕΡΙΕΧΟΥΝ: Πράσινα φυλλώδη λαχανικά, γάλα, γαλακτοκομικά προϊόντα, σολομός δημητριακά πλήρους άλεσης, μαγιά μπύρας, χουρμάδες (αποξηραμένοι), σπανάκι (στον ατμό), τόνος , βοδινό, συκώτι, ρεβίθια, φράουλες.
 
 
 
 
ΒΙΟΤΙΝΗ
 
·        Ουσιαστικής σημασίας για τον σχηματισμό των νουκλεϊκών οξέων RNA και DNA
·        Βοηθά την παραγωγή λιπιδίων από το ήπαρ και προάγει την μετατροπή των τροφών σε ενέργεια
·        Συμβάλλει στην πρόληψη της εξάντλησης
·        Καταπραΰνει τις μυαλγίες
·        Συμβάλλει στη χρησιμοποίηση των πρωτεϊνών, του φολικού οξέος, του παντοθενικού οξέος και της βιταμίνης Β12
·        Συμμετέχει στο μεταβολισμό
·        Συμβάλλει στην πρόληψη της αλωπεκίας
 
 
ΤΡΟΦΕΣ ΠΟΥ ΤΗΝ ΠΕΡΙΕΧΟΥΝ:  όσπρια, δημητριακά ολικής άλεσης, μαγιά μπύρας, φακές, ρίζες φασολιών, κρόκος αυγού, φιστίκια (ψημένα με τη φλούδα)
 
 
ΡΑΒΑ
 
·        Συμβάλλει στη διατήρηση του φυσικού χρώματος των μαλλιών
·        Διευκολύνει την παραγωγή του φολικού οξέος
·        Συμβάλλει στο σχηματισμό κυττάρων του αίματος
·        Συμμετέχει στο μεταβολισμό των πρωτεϊνών
 
ΤΡΟΦΕΣ ΠΟΥ ΤΗΝ ΠΕΡΙΕΧΟΥΝ:  Σκούρη μελάσα, μαγιά μπύρας, συκώτι, φύτρα σιταριού
 
 
 
ΒΙΤΑΜΙΝΗ C / ΑΣΚΟΡΒΙΚΟ ΟΞΥ
 
·        Ουσιώδους σημασίας για την παραγωγή κολλαγόνου από τον οργανισμό
·        Συμβάλλει στη συντήρηση και την επανόρθωση του συνδετικού ιστού, των οστών, των μυών και των φλεβών
·        Προάγει την επούλωση τραυμάτων και εγκαυμάτων
·        Προστατεύει τον οργανισμό από λοιμώξεις, ιούς και βακτηριακές τοξίνες
·        Διατηρεί στέρεα τα οστά και τα δόντια
·        Συμβάλλει στην ελάττωση της χοληστερόλης στο αίμα
·        Χρησιμοποιείται για το σχηματισμό  κυττάρων του αίματος
·        Ουσιαστικής σημασίας στην παραγωγή αδρεναλίνης
·        Βοηθά τον οργανισμό σε καταστάσεις στρες
·        Αυξάνει την διάρκεια ζωής των κυττάρων
·        Κάθε τσιγάρο μπορεί να καταστρέφει μεταξύ 25 και 50 mg βιταμίνης C
 
ΤΡΟΦΕΣ ΠΟΥ ΤΗΝ ΠΕΡΙΕΧΟΥΝ:  Εσπεριδοειδή, πεπόνι, πράσινες πιπεριές, μπρόκολα (στον ατμό), παπάγια (ωμή), φράουλες
 
 
 
ΒΙΤΑΜΙΝΗ D
 
·        Λιποδιαλυτή
·        Δημιουργείται με την επίδραση του του ηλιακού φωτός ή προσλαμβάνεται με τη διατροφή
·        Συμβάλλει στη χρησιμοποίηση της βιταμίνης Α, του ασβεστίου και του φωσφόρου από τον οργανισμό
·        Συμβάλλει στη διατήρηση της σταθερότητας του νευρικού συστήματος
·        Συμβάλλει στη διατήρηση της υγείας της καρδιάς
 
ΤΡΟΦΕΣ ΠΟΥ ΤΗΝ ΠΕΡΙΕΧΟΥΝ: Σαρδέλες, σολομός, μουρουνέλαιο, τόνος, γάλα, σκουμπρί.
 
 
 
ΒΙΤΑΜΙΝΗ Ε / ΤΟΚΟΦΕΡΟΛΗ
 
·        Ουσιαστικής σημασίας για την αναπαραγωγή
·        Αυξάνει την γονιμότητα σε άνδρες και γυναίκες
·        Συμβάλλει στην αποκατάσταση της σεξουαλικής ικανότητας του άνδρα
·        Βοηθά στο θηλασμό
·        Προστατεύει τα κύτταρα του αίματος
·        Προάγει την επούλωση των πληγών
·        Αποθηκεύει οξυγόνο για τον οργανισμό για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα
·        Συμβάλλει στην πρόληψη αποβολών λήθαργου, απαισιοδοξίας και απογοήτευσης
·        Συμβάλλει στην προστασία των πνευμόνων και άλλων ιστών από περιβαλλοντικές μολυσματικές ουσίες
·        Συμβάλλει στην εξάλειψη των χοληστερινικών αποφράξεων των αρτηριών και στη καταπολέμηση δημιουργίας αρτηριοσκλήρυνσης και αθηροσκλήρωσης
 
ΤΡΟΦΕΣ ΠΟΥ ΤΗΝ ΠΕΡΙΈΧΟΥΝ:   Σκούρα πράσινα λαχανικά, αυγά, φύτρα σιταριού, φυτικά  έλαια, βρώμη (μαγειρεμένη), καρδαμέλαιο, φιστίκια (ψημένα με φλούδα), τομάτες, έλαιο, φύτρα σιταριού.
 
 
 
ΒΙΤΑΜΙΝΗ F / ΑΚΟΡΕΣΤΑ ΛΙΠΑΡΑ ΟΞΕΑ
 
·        Συμβάλλει στην απώλεια βάρους
·        Παρέχει στον οργανισμό λίπος σε εύκολα μεταβολιζόμενη μορφή
·        Συμβάλλει στη διατήρηση της υγείας των μαλλιών και του δέρματος
·        Καταπολεμά τα καρδιακά νοσήματα συμβάλλει στην πρόληψη εναπόθεσης χοληστερόλης στις αρτηρίες
·        Συμμετέχει στην πήξη του αίματος
·        Παρέχει ασβέστιο στα κύτταρα
·        Απαραίτητη για τη φυσιολογική λειτουργία των αδένων, ιδιαίτερα των επινεφριδίων και του θυροειδούς
 
ΤΡΟΦΕΣ ΠΟΥ ΤΗΝ ΠΕΡΙΕΧΟΥΝ:  Φυτικά έλαια (καρδαμέλαιο, σογιέλαιο, ηλιέλαιο), φύτρα σιταριού, ηλιόσποροι.
 
 
ΒΙΤΑΜΙΝΗ Κ / ΜΕΝΑΔΙΟΝΗ
 
·        Υπεύθυνη για την συντήρηση του κυκλοφορικού συστήματος
·        Συμβάλλει στη πρόληψη εσωτερικής και εξωτερικής αιμορραγίας
·        Βοηθά στην επούλωση των εκχυμώσεων
·        Παίζει ρόλο στη ζωτικότητα και τη μακροζωία
·        Ουσιαστικής σημασίας για τη φυσιολογική ηπατική λειτουργία
 
ΤΡΟΦΕΣ ΠΟΥ ΤΗΝ ΠΕΡΙΕΧΟΥΝ:  Πράσινα φυλλώδη λαχανικά, καρδαμέλαιο, σκούρη μελάσα , γιαούρτι και βρώμη.
 
 
 
ΒΙΤΑΜΙΝΗ Ρ / ΒΙΟΦΛΑΒΟΝΟΕΙΔΗ
 
·        Συνεργάζεται με τη βιταμίνη C για την ενίσχυση των τριχοειδών και του συνδετικού ιστού
·        Βοηθά στη γρήγορη ανάρρωση από κρυολογήματα και γρίπη
·        Βοηθά στην αντιμετώπιση του ιστικού οιδήματος και του ιλίγγου
·        Παρέχει ανθεκτικότητα κατά των λοιμώξεων
·        Συμβάλλει στην πρόληψη της αιμορραγίας των ούλων
·        Μεταξύ άλλων, τα βιοφλαβονοειδή συμβάλλουν στη συντήρηση των αρτηριών, επιταχύνουν την κυκλοφορία του αίματος και ελαττώνουν τη χοληστερόλη
 
ΤΡΟΦΕΣ ΠΟΥ ΤΗΝ ΠΕΡΙΕΧΟΥΝ: Εσπεριδοειδή,  λαχανικά, φράουλες, μύρτιλα, πιπεριές, σταφύλια και σπόροι σταφυλιού.  

 

  
 

Δείτε επίσης...

Αποτοξίνωση
Αποτοξίνωση

Διαβάστε στο περιοδικό "30 ημέρες υγείας" το άρθρο της Διατροφολόγου Αγγελικής Ζαφειράκη "Τροφές που βοηθούν στην αποτοξίνωση"