You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.
Τι κάνουν τα αντιοξειδωτικά

Τι κάνουν τα αντιοξειδωτικά

 1.   Προστατεύουν τις διπλές ημιδιαπερατές κυτταρικές μεμβράνες, εξουδετερώνοντας τις ελεύθερες ρίζες οξυγόνου, αλλά και εκείνες των μετάλλων, που πολλοί αγνοούν την ύπαρξη τους.

2.   Δρουν καρδιοπροστατευτικά και αυξάνουν την ανθεκτικότητα των αγγείων. Μειώνουν σημαντικά τον κίνδυνο για εγκεφαλικό επεισόδιο: Μελέτες δείχνουν ότι η βιταμίνη C μπορεί να δράσει ευεργετικά σε ασθενείς που ήταν χρόνιοι καπνιστές, είχαν υπερχοληστερολεμία ή καρδιαγγειακή πάθηση. Για παράδειγμα, η κατανάλωση πορτοκαλιών και γκρέιπφρουτ μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εγκεφαλικού λόγω των φλαβονοειδών, μιας μόνο από τις κατηγορίες αντιοξειδωτικών που περιέχουν αυτά τα φρούτα.

 3.   Βοηθούν στην πρόληψη εμφάνισης χρόνιων νοσημάτων. Αυξάνουν την ανθεκτικότητα των αγγείων, περιορίζουν τους φλεγμονώδεις παράγοντες, αποτρέπουν την οξείδωση της LDL χοληστερίνης και συμβάλλουν στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης.

4.   Εχουν αντικαρκινική δράση, αδρανοποιούν καρκινογόνες ουσίες που προκαλούν μεταλλάξεις σε υγιή κύτταρα κι επιβραδύνουν τους μηχανισμούς καρκινογένεσης. μπλοκάρουν ή εμποδίζουν την προσκόλληση επικίνδυνων ενζύμων στους ιστούς, αδρανοποιούν καρκινογόνες ουσίες και επιβραδύνουν τους μηχανισμούς καρκινογένεσης.

5.   Περιορίζουν τις φλεγμονές, οιδήματα και εκφυλιστικές αλλοιώσεις

6.   Δρουν προστατευτικά για τις αρθρώσεις και τα οστά.

7.   Βοηθούν στην καλή διατήρηση του δέρματος και το προφυλάσσουν από την πρόωρη γήρανση, περιορίζοντας την διάσπαση του κολλαγόνου.

8.   Βελτιώνουν την λειτουργική κατάσταση του αμφιβληστροειδούς χιτώνα των ματιών και ενισχύουν την όραση

9.   Προστατεύουν τις κυτταρικές μεμβράνες: Η συγκεκριμένη δράση αφορά κυρίως τη βιταμίνη Ε και το βήτα-καροτένιο.

10.    Βελτιώνουν τις πνευματικές ικανότητες και την ψυχική διάθεση, προστατεύοντας τους νευροδιαβιβαστές από την οξείδωση και συμβάλλοντας στην καλύτερη εγκεφαλική μικροκυκλοφορία.

11.   Διατηρούν το δέρμα ελαστικό και το προφυλάσσουν από την πρόωρη γήρανση, περιορίζοντας τη διάσπαση του κολλαγόνου.

12.   Προστατεύουν τα οστά και τις αρθρώσεις, περιορίζοντας τα οιδήματα, τις φλεγμονές και τις εκφυλιστικές αλλοιώσεις.

13.   Δρουν αντιαλλεργικά. Υπάρχουν μελέτες που έδειξαν ότι οι αντιοξειδωτικές βιταμίνες Α, Ε και C, καθώς και τα πολυακόρεστα λιπαρά οξέα ω-3, συμβάλλουν στην πρόληψη ή και στη μείωση των συμπτωμάτων άσθματος, ατοπικής δερματίτιδας και εκζέματος.

14.    Διαφυλάσσουν τα αποθέματα άλλων απαραίτητων θρεπτικών ουσιών στον οργανισμό, αποτρέπουν την καταστροφή τους και, σε κάποιες περιπτώσεις, ενισχύουν τη δράση τους.

 

Αγγελική Ζαφειράκη

Διαιτολόγος Διατροφολόγος

Δείτε επίσης...

Πρωινό
Πρωινό

Διαβάστε για το σημαντικότερο γεύμα της ημέρας το πρωινό απο την διατροφολόγο Αγγελική Ζαφειράκη στο dietaz.gr