You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.
Ποιες τροφές με χαμηλά λιπαρά πρέπει να καταναλώνετε με προσοχή

Ποιες τροφές με χαμηλά λιπαρά πρέπει να καταναλώνετε με προσοχή

 

Πολλές φορές η φράση «με χαμηλά λιπαρά» στην ετικέτα μιας τροφής στέλνει αυτόματα το χέρι μας στο ράφι για να την «αρπάξουμε», υποθέτοντας ότι θα μας βοηθήσει στη δίαιτά μας ή ότι θα κάνει τη διατροφή μας πιο υγιεινή. Δεν είναι λίγες οι τροφές, όμως, που «κρύβουν» πολύ περισσότερα από αυτά που νομίζαμε.
Μια πρόσφατη βρετανική μελέτη αποκάλυψε πως το 10% των διαιτητικών τροφών περιέχουν τις ίδιες ή και περισσότερες θερμίδες από άλλες τροφές με κανονικά λιπαρά και ότι 40% αυτών περιέχουν περισσότερη ζάχαρη. Γιατί συμβαίνει, όμως, αυτό;
Όταν οι βιομηχανίες αφαιρούν το λίπος από μια τροφή, χρησιμοποιούν περισσότερη ζάχαρη, αλάτι ή πρόσθετα προκειμένου να της προσθέσουν γεύση. Πέραν αυτού, και μόνο η αίσθηση ότι τρώμε κάτι με χαμηλά λιπαρά, πολλές φορές μας ωθεί στο να φάμε περισσότερο.
Για να αποφύγουμε, λοιπόν, όλα τα παραπάνω, δείτε ποιες τροφές μπορούν να… μπερδέψουν τη διατροφή μας και τελικά να μην μας κάνουν το καλό που πιστεύαμε.
Μπέικον γαλοπούλας
Σε σχέση με το κλασικό μπέικον, το μπέικον γαλοπούλας έχει λιγότερα λιπαρά και θερμίδες, αλλά χωρίς ιδιαίτερη διαφορά. Μια κλασική μάρκα μπέικον γαλοπούλας αποδίδει 35 θερμίδες και 3 γραμμάρια λίπους ανά μερίδα, ενώ το πιο άπαχο κομμάτι χοιρινού μπέικον φτάνει τις 60 θερμίδες και τα 3,5 γραμμάρια λίπους. Και τα δύο είναι επεξεργασμένο κρέας με υψηλή περιεκτικότητα σε νάτριο, που συνδέεται άμεσα με παθήσεις στην καρδιά. Το καλύτερο που μπορείτε να κάνετε είναι να επιλέγετε την κατανάλωση μπέικον (είτε το ένα είτε το άλλο) μια στο τόσο και σε πολύ μικρές μερίδες, σαν γαρνιτούρα σε κάποιο πιάτο ή ψιλοκομμένο σε μια σαλάτα.
Frozen yogurt με χαμηλά λιπαρά
Για πολλούς το frozen yogurt αποτελεί μια απόλαυση χωρίς τύψεις κι ενώ από τη μία είναι όντως μια καλή επιλογή για κάτι γλυκό, από την άλλη τα… παρελκόμενα με το σιρόπι σοκολάτας, το τριμμένο μπισκότο, την καραμέλα και την τρούφα, το μεταφέρουν μακριά από τη σφαίρα του υγιεινού. Συν τοις άλλοις, σε μισό κύπελλο frozen yogurt η περιεκτικότητα σε ζάχαρη μπορεί να φτάνει και τα 17 γραμμάρια, οπότε κι εδώ χρειάζεται αυτοσυγκράτηση στο πόσο και κάθε πότε θα το καταναλώνετε.
Σαλάτες με σος
Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να βγάλετε τις σαλάτες από τη διατροφή σας. Το να επιλέγετε, όμως, αυτές που είναι γεμάτες με σος με χαμηλά λιπαρά είναι μαθηματικά βέβαιο ότι σε περίπου μία ώρα από την κατανάλωσή τους, θα σας αφήσουν και πάλι πεινασμένους. Ο λόγος είναι ότι οι βιομηχανίες προσθέτουν ζάχαρη και τεχνητά γλυκαντικά σε τέτοιου είδους ντρέσινγκ για να εξισορροπήσουν τη γεύση που έχουν χάσει από την αφαίρεση λιπαρών, με αποτέλεσμα η κατανάλωσή τους να προκαλεί απότομη αύξηση του σακχάρου του αίματος και απότομη πτώση, άρα και πείνα που έρχεται σύντομα -συν του ότι οι σάλτσες του εμπορίου περιέχουν πολλά πρόσθετα και συντηρητικά. Φροντίστε η σαλάτα σας να περιέχει λιπαρά, αλλά αυτά να προέρχονται από πηγές όπως ξηροί καρποί, ελαιόλαδο, αβοκάντο, λιναρόσπορο ή από το δικό σας σπιτικό ντρέσινγκ. Τα καλά λιπαρά των παραπάνω μπορούν να βοηθήσουν τον οργανισμό σας να απορροφήσει καλύτερα τα θρεπτικά συστατικά της σαλάτας και τελικά να σας κάνουν καλό.
Γκρανόλα με χαμηλά λιπαρά
Παρ’ όλο που η βρώμη και τα αποξηραμένα φρούτα ακούγονται πολύ υγιεινά, κάποια είδη γκρανόλα περιέχουν πολλή ζάχαρη, σιρόπι και άλλα όχι και τόσο αθώα συστατικά, που σε μερικές περιπτώσεις φτάνουν μέχρι και τα 17 γραμμάρια ζάχαρης σε ποσότητα μιας μερίδας (2/3 του φλιτζανιού). Αποτέλεσμα αυτού είναι και πάλι η απότομη αυξομείωση του σακχάρου στο αίμα και το έντονο αίσθημα πείνας που καταφτάνει σύντομα. Κοιτάξτε καλά τα συστατικά αυτού που αγοράζετε και συγκεκριμένα τη ζάχαρη που περιέχει και αν σας αρέσει το γιαούρτι προτιμήστε το για πρωινό, αναμειγνύοντάς το με δημητριακά ολικής άλεσης και ξηρούς καρπούς.
Γιαούρτι με χαμηλά λιπαρά
Αν και το παραδοσιακό ελληνικό γιαούρτι με χαμηλά λιπαρά αποτελεί συνήθως μια καλή επιλογή, άλλα γιαούρτια με γεύσεις μπορεί να περιέχουν τεχνητές χρωστικές, πρόσθετες γεύσεις και σταθεροποιητές, ενώ και πάλι ο ρόλος της έξτρα ζάχαρης είναι σημαντικός για να βελτιωθεί η γεύση τους. Κάτι που, όμως, είναι εξίσου σημαντικό είναι ότι ο οργανισμός μας χρειάζεται μια ποσότητα λιπαρών για να μπορέσει να απορροφήσει καλύτερα τη βιταμίνη D, η οποία είναι λιποδιαλυτή. Αναμείξτε το γιαούρτι χαμηλών λιπαρών με αμύγδαλα ή καρύδια για να του προσθέσετε καλά λιπαρά και να πάρετε τα απαραίτητα οφέλη του στο φουλ.
 
πηγή:clickatlife.gr

Δείτε επίσης...