You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.
Πρωινό

Πρωινό

  

Η συμβολή ενός καλού και θρεπτικού πρωινού στον ανθρώπινο οργανισμό είναι ανεκτίμητη. Προάγει την καλή σωματική υγεία, χαρίζει πνευματική διαύγεια και ενισχύει με δύναμη και ενέργεια το σώμα για το ξεκίνημα της ημέρας.
              Το πρωινό πρέπει να καλύπτει πλήρως τον οργανισμό από απαραίτητα θρεπτικά συστατικά (βιταμίνες, ιχνοστοιχεία), ενέργεια και να είναι ευχάριστο για να ενισχύσει τη διάθεσή μας για το υπόλοιπο της ημέρας.
            Έχει επίσης παρατηρηθεί πως οι άνθρωποι που δεν καταναλώνουν πρωινό έχουν την τάση να καταναλώνουν μεγαλύτερες ποσότητες τροφής στη διάρκεια της ημέρας με αποτέλεσμα τη σταδιακή αύξηση του βάρους τους. Άρα το πρωινό συμβάλει και στη διατήρηση του σωματικού μας βάρους, όταν βέβαια αυτό είναι ισορροπημένο σε θερμίδες και λιπαρά.
Η κατανάλωση του πρωινού πρέπει να γίνεται τουλάχιστον 3 ώρες πρίν από οποιαδήποτε φυσική δραστηριότητα (γυμναστική, κολύμπι για το καλοκαίρι).
 
  
 
 
 
 
 
 
Υποδειγματικά πρωινά
 
1.     1 ποτ. Γάλα 1,5% λιπαρά
                                  +
½  φλ. δημητριακά πρωινού
                        +
2 φρούτα ή 1 ποτ. Χυμό φυσικό φρούτων                       300kcal
 
 
2.     1 ποτ.χυμό φρούτων φυσικό
                            +
2 φρυγανιές πολύσπορες ή 1 φέτα ψωμί ή 1 κουλούρι Θες/νίκης
                                    +
                             30gr τυρί
                                    +
                1 φέτα γαλοπούλα βραστή                                                  287 kcal
 
 
3.     1 ποτ. Γάλα 1,5% λιπαρά
                            +
                          2 φέτες ψωμί
                                     +
                       2 κ. γλ. μαργαρίνη
                                    +
                        2 κ. γλ. μέλι                                                                            400 kcal                                            
 
 
4.     1 τοστ με 2 φέτες μαύρο ψωμί
                            +
                1 φέτα τυρί άπαχο
                                    +
                1 φέτα γαλοπούλα βραστή
                                    +
                1 ποτ. Χυμό φρούτων                                                          350 kcal
 
 
5.     2 αυγά ομελέτα ή ποσέ
                             +
            1 φέτα ψωμί ολικής αλέσεως
                                    +
            1 ποτ. Χυμό πορτοκάλι φυσικό                                          400 kcal
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Σπαστική κολίτιδα (Σύνδρομο Ευερέθιστου Εντέρου)
 
Η σπαστική κολίτιδα χαρακτηρίζεται από διάχυτο κοιλιακό πόνο, μετεωρισμό και εναλλαγές διάρροιας ? δυσκοιλιότητας. Συνήθως τα συμπτώματα εξαλείφονται όταν ο ασθενής καταφέρνει να ρυθμίσει τις κενώσεις του.
Τα ακριβή αίτια της νόσου δεν είναι διευκρινισμένα. Υποστηρίζεται ότι συνδέεται άμεσα με το stress, γι? αυτό και ο ασθενής πρέπει να μάθει να διαχειρίζεται το stress του με ειδικές τεχνικές.
Ο ασθενής πρέπει να προσέχει την δίαιτά του ιδιαίτερα σε ότι αφορά τις ίνες και τα λιπαρά. Και η διατροφή του πρέπει να είναι πλούσια σε σίδηρο και κάλιο.
Απαγορεύονται τροφές όπως:
1.    Ξηροί καρποί και ξηραμένα φρούτα
2.    Μαύρο ψωμί ? καλαμπόκι
3.    Δημητριακά με φλούδα (κολοκυθόσποροι, καλαμπόκι κ.λ.π.)
4.    Σκληρά λαχανικά, ρίζες (π.χ. λάχανο, αγγούρι, χόρτα, κοτσάνι κουνουπιδιού κ.λ.π.)
5.    Κρεμμύδι
6.    Σκληρά φρούτα ή με σπόρους, όπως σταφύλια, σύκα, φράουλες και εσπεριδοειδή
7.    Καφές, τσάι, αλκοόλ
8.    Τα υποκατάστατα ζάχαρης (φρουκτόζη, μαλτόζη, Canderel)
9.    Τα αναψυκτικά του εμπορίου
 
Επιτρέπονται:
1.     ?φθονα υγρά σε μορφή ροφημάτων (χαμομήλι, χυμοί φρούτων χωρίς ίνες κ.λ.π.)
2.     Κρέας, ψάρι, πουλερικά όσο συχνά επιθυμείτε. Πλέον κατάλληλα είναι τα βραστά και τα ψητά σχάρας, που δεν έχουν τσιγαριστεί.
3.     Ψωμί, κατά προτίμιση λευκό και φρυγανισμένο.
4.     Αμυλώδη και καλά βρασμένες πατάτες.
5.     Το γάλα, η φέτα, τα λευκά τυριά και τα γαλακτερά επιτρέπονται μόνο αν γίνονται ανεκτά. Για να το διαπιστώσετε αυτό, πιείτε μια κούπα κρύο γάλα. Αν σας προκαλέσει φούσκωμα, πόνο ή διάρροια, πρέπει να τα αποφεύγετε.
6.     Οι βραστές σάλτσες σε μικρή ποσότητα.
7.     Βραστά λαχανικά, μόνο αυτά που γίνονται ανεκτά.
8.     Φρούτα σε μέτρια ποσότητα, υπό μορφή κομπόστας ή και ωμά, εάν είναι μαλακά. Στα ωμά φρούτα πρέπει να αποφεύγεται η φλούδα.
9.     Αφεψήματα. Η μέντα θα σας κάνει καλό.
 
Πολλές φορές άνθρωποι που υποφέρουν από σπαστική κολίτιδα εντοπίζουν ενοχλήσεις στο έντερο από διαφορετικές τροφές. Γι? αυτό πολλές φορές γίνονται γιατροί του εαυτού τους με τη μέθοδο του αποκλεισμού.  
 
 
 
 
 
Υποδειγματικά πρωινά
1.     1 ποτ. Γάλα 1,5% λιπαρά
         (σε περίπτωση που γίνεται ανεκτό το γάλα)
+
       2 φέτες ?άσπρο ψωμί
                        +
       2 κ. γλ. μαρμελάδα ή 2 κ. γλ. μέλι
                        +
       1 φλ. ρόφημα μέντας                                                                 300 kcal
 
 
2.    1 τοστ με 2 φέτες μαύρο ψωμί
+
                             1 φέτα τυρί άπαχο
                                              +
                         1 φέτα γαλοπούλα βραστή
                                             +
                       ½ φλ.  Κομπόστα ροδάκινο
                                            +
                       1 φλ. ρόφημα μέντας                                                     420 kcal
 
 
3.        2 φέτες ψωμί άσπρο
+
                           1 φέτα τυρί άπαχο
                                    +
                            1 αυγό βραστό 
                        +
             1 μπανάνα
                        +                                                         
        1 φλ. ρόφημα μέντας                                                    420 kcal
 
 
4.        1 φλ. γιαούρτι 2%
                        +
         2 φρυγανιές
                        +
         1 μπανάνα ή 1 ποτ. Χυμό χωρίς στέρεο υπόλλειμα          
+
          1 φλ. ρόφημα μέντας                                      290kcal                                                         
 
 
 
 
 
 
 
 
Δυσανεξία στη λακτόζη
 
Τα άτομα που παρουσιάζουν δυσανεξία στη λακτόζη έχουν έλλειψη λακτάσης (ένζυμο εντέρου). Η λακτάση διασπά τη λακτόζη (υδατάνθρακας που υπάρχει φυσιολογικά στο γάλα)
Οι δυσκολίες πέψης της λακτόζης λόγω απουσίας στο έντερο της λακτάσης, προκαλούν φούσκωμα στην κοιλιά, πόνο στο στομάχι, διάρροια, παραγωγή αερίων από το έντερο.
Το πρόβλημα αντιμετωπίζεται με την κατανάλωση γάλατος χωρίς λακτόζη. Επίσης το γιαούρτι και τα προϊόντα του γάλακτος δεν προκαλούν το ίδιο πρόβλημα δυσανεξίας όπως το γάλα διότι περιέχουν μικρότερη ποσότητα λακρόζης.
 
Προτεινόμενα πρωινά
1.     1 φλ. γιαούρτι
                       +
                  1 κ. γλ. μέλι
                             +
                   2 φρούτα                                                                       280 kcal
 
 
      2.   1 τοστ με μαύρο ψωμί
                                  +
             1 φέτα τυρί άπαχο
                                    +
             1 φέτα γαλοπούλα βραστή
                                    +
             1 ποτ. Χυμό πορτοκάλι φυσικό                                         320 kcal 
 
 
3.   1 ποτ. Ξυνόγαλα
                               +
             2 φέτες ψωμί φρυγανισμένο
                                    +
             2 φρούτα εποχής                                                                 300 kcal
 
 
4.   1 ποτ. Χυμό φρούτων φυσικό
                              +
                2 φέτες μαύρο ψωμί
                                    +
               2 αυγά ποσέ ή ομελέτα                                                       410 kcal
 
 
6.     1 αυγό βραστό
                    +
                     2 φρυγανιές
                        +
                 2 φρούτα                                                                                280 kcal       

Δείτε επίσης...

Mαύρη, λευκή ή γάλακτος;
Mαύρη, λευκή ή γάλακτος;

Διαβάστε στο Παιδί και Νέοι Γονείς ποιο είδος σοκολάτας είναι προτιμότερο να τρώνε τα παιδιά μας, από τη Διαιτολόγο-Διατροφολόγο Αγγελική Ζαφειράκη