You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.
Συνδυασμοί τροφών για την επίτευξη κορεσμού

Συνδυασμοί τροφών για την επίτευξη κορεσμού

 

 

 

1.  Σε κάθε βασικό γεύμα π.χ. (πρωινό - μεσημεριανό - βραδινό) πρέπει να σχηματίζουμε τριάδα (πρωτεΐνη - υδατάνθρακα - vitC). Aυτή η τριάδα είναι άκρως απαραίτητη για την παραγωγή σεροτονίνης, του κύριου νευροδιαβιβαστή, ο οποίος είναι υπεύθυνος για τον κορεσμό και την ευεξία. Έχει παρατηρηθεί πως άνθρωποι, οι οποίοι δεν καταναλώνουν πρωινό, έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες να αναπτύξουν παχυσαρκία και τα ποσοστά του άγχους τους είναι πιο υψηλά σε σχέση με αυτούς που έχουν την συνήθεια να καταναλώνουν πρωινό.

 

 

 

2.  Στις μοναδικές περιπτώσεις που δεν είναι άκρως απαραίτητο να σχηματίσουμε τριάδα είναι όταν το γεύμα μας περιλαμβάνει μια από τις παρακάτω τροφές και υπό την προϋπόθεση ότι θα τις συνδυάσουμε με τροφές πλούσιες σε vitC, B1, B6, B9 και B12 όπως: πλήρη δημητριακά, ξηρούς καρπούς, σπόρους, φρέσκα λαχανικά εποχής ή φρούτα.

 

  • Γάλα ή γιαούρτι
  • Ταχίνι
  • Αβοκάντο
  • Σοκολάτα υγείας
  • Κοτόπουλο ή γαλοπούλα
  • Ψάρι λιπαρά ψάρια  (π.χ. κυρίως σολομός)
  • Μοσχάρι
  • Μπανάνα
  • Αυγά υψηλής ποιότητας

3.  Τροφές πλούσιες σε τρυπτοφάνη (πρόδρομος ουσία της παραγωγής σεροτονίνης)

  • Αβοκάντο
  • Γάλα
  • Σόγια
  • Ψάρι και αυγά
  • Σοκολάτα
  • Λιναρόσπορος
  • Ανανάς
  • Σπανάκι
  • Τοφού
  • Κοτόπουλο
  • Μπανάνα
  • Προϊόντα ολικής άλεσης
  • Ξηροί καρποί
  • Σουσάμι
  • Τυρί
  • Βρώμη

 

 

Αγγελική Ζαφειράκη

Διαιτολόγος Διατροφολόγος

Δείτε επίσης...

Eρευνα: Η μακροζωία εξαρτάται και από το φύλο
Eρευνα: Η μακροζωία εξαρτάται και από το φύλο

Διαπιστώθηκε ότι οι γυναίκες έχουν σχεδόν διπλάσιες πιθανότητες να ταλαιπωρούνται από κακή ποιότητα ύπνου, ενώ και στα δύο φύλα ο ύπνος βελτιώνεται όταν η διατροφή είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά.

Νηστεία
Νηστεία

Διαβάστε τα οφέλη της Νηστείας στο site της διατροφολόγου Αγγελικής Ζαφειράκη dietaz.gr