You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.
Ποιες είναι οι καλύτερες και οι χειρότερες επιλογές φαγητού για πικ-νικ

Ποιες είναι οι καλύτερες και οι χειρότερες επιλογές φαγητού για πικ-νικ

 

Σε μια χώρα όπως η Ελλάδα, η Πρωτομαγιά ποτέ δεν πάει χαμένη. Βγείτε, χαρείτε τον ήλιο, θυμηθείτε τις παλιές εποχές με τα οικογενειακά πικ νικ, βγάλτε το καρό σας τραπεζομάντιλο και ένα μεγάλο καλάθι και οργανώστε ένα πικ νικ που θα είναι γευστικό, χορταστικό και προπάντων υγιεινό.
Δείτε τι φαγητά να πάρετε μαζί σας και τι να αποφύγετε σε μια μέρα στην εξοχή.
 
Προτιμήστε:
 
Σάντουιτς ολικής άλεσης με γαλοπούλα: Το ψωμί ολικής άλεσης είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες και η γαλοπούλα σε άπαχη πρωτεΐνη, που σημαίνει πως έχετε ό,τι χρειάζεστε για ένα υγιεινό, τονωτικό γεύμα, χωρίς πολλές θερμίδες (περίπου 140). Για να το εμπλουτίσετε μπορείτε να του προσθέσετε αγγούρι ή μαρούλι για έξτρα φυτικές ίνες και τραγανή υφή, χωρίς να αυξάνετε τις θερμίδες και τα λιπαρά του και αποφύγετε το τυρί και το βούτυρο και λόγω λιπαρών, αλλά και λόγω της έκθεσης στον ήλιο.
Μπίρα/χυμό: Μια παγωμένη μπίρα στον ήλιο είναι ό,τι καλύτερο για μια τέτοια μέρα και μια καλή επιλογή καθώς δεν περιέχει λίπος, χοληστερίνη, ούτε ιδιαίτερη ποσότητα σακχάρων, όπως τα αναψυκτικά. Ακόμη, λόγω της μαγιάς της παίρνουμε βιταμίνες του συμπλέγματος B, όπως B1, B6 και φυλλικό οξύ και οι θερμίδες της φτάνουν περίπου τις 150 στα 330ml και πέφτουν δραματικά στις μπίρες χωρίς αλκοόλ. Καλή επιλογή είναι και οι χυμοί φρούτων, πλούσιοι σε βιταμίνες και δροσιστικοί, χωρίς να μας επιβαρύνουν σε τεχνητές ουσίες κ.ο.κ. Φροντίστε, μόνο, να έχετε μαζί σας και ψυγειάκι με πάγο για να μπορέσετε να διατηρήσετε όλα τα παραπάνω δροσερά.

Φρούτα: Κι αν αντί για το χυμό ενός φρούτου προτιμάτε το ίδιο το φρούτο για να γλιτώσετε θερμίδες (έχετε υπόψη ότι ο χυμός φρούτων αποδίδει συνήθως διπλάσιες ή τριπλάσιες θερμίδες από το ίδιο το φρούτο), πακετάρετε μαζί σας πολλά φρούτα της αρεσκείας σας, πλούσια σε φυτικές ίνες και βιταμίνες, που θα δώσουν μια δροσερή, ανοιξιάτικη νότα στο πικ νικ σας. Καλές επιλογές είναι οι μπανάνες, τα κεράσια, τα πορτοκάλια, τα μήλα και τα αχλάδια που έχουν μικρές πιθανότητες να λιώσουν και να «στραπατσαριστούν».

Μπάρες ενέργειας: Αν έχετε σκοπό το πικ νικ σας να γίνει… ολοήμερη φιέστα, τότε οι μπάρες ενέργειας σίγουρα θα σας χρειαστούν για τόνωση. Και το καλύτερο; Εκτός από τις έτοιμες, μπορείτε να τις φτιάξετε και μόνοι σας με συνταγή που θα βρείτε εδώ. Προσοχή, μόνο, στην κατανάλωσή τους, καθώς οι θερμίδες τους μπορεί να ξεπερνούν και τις 200 ανά μπάρα.

«Σφιχτά» αβγά: Ένα από τα πιο χορταστικά, πρωτεϊνούχα και εύκολα σνακ για πικ νικ, μερικά βρασμένα, σφιχτά αβγά μπορούν να συμπληρώσουν το γεύμα σας με 80 θερμίδες το ένα. Προσέξτε, όμως, να μην καταναλώσετε παρά πάνω από ένα, λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς τους σε χοληστερόλη.

Κουλουράκια: Το Πάσχα μπορεί να έχει περάσει εδώ και καιρό, αν σας έχουν περισσέψει, όμως, πασχαλινά κουλουράκια, αφήστε μια θέση στο καλάθι σας και γι’ αυτά, σαν επιδόρπιο. Μην ξεχνάτε, όμως, ότι ανάλογα με τα υλικά τους μπορεί να ξεπερνούν και τις 100 θερμίδες το ένα. Γι’ αυτό καταναλώστε τα με σύνεση κι όχι σαν να γιορτάζετε το Πάσχα!
 
 
Αποφύγετε:
 
Burger: Ένα μπέργκερ είναι πλούσιο σε κορεσμένα λιπαρά και θερμίδες –μπορεί να ξεπερνάει και τις 400 ανάλογα με τις σος που περιέχει- και αν περιλαμβάνει μαγιονέζες κ.ο.κ διατρέχει κίνδυνο να χαλάσει με την έκθεση στον ήλιο και τη ζέστη.

Πατατάκια/γαριδάκια: Έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε νάτριο, αποτελούν πηγή τρανς λιπαρών οξέων (επιβλαβή λιπαρά που ευθύνονται για την αύξηση της χοληστερίνης και για προβλήματα που αφορούν την καρδιά και τα αγγεία) και σας γεμίζουν με κενές θερμίδες, χωρίς θρεπτική αξία, οι οποίες φτάνουν και τις 150 ανά 10 πατατάκια και ακόμη περισσότερο σε γαριδάκια.

Αναψυκτικά: Είναι πλούσια σε σάκχαρα φτάνοντας τις 100 θερμίδες ανά ποτήρι κι ακόμη κι αν δεν περιέχουν καθόλου ζάχαρη και θερμίδες, οι απόψεις διίστανται για το πόσο μας κάνουν καλό, αφού οι γλυκαντικές τους ουσίες ενοχοποιούνται σε πολλές έρευνες για διάφορες παθήσεις, από φθορά των δοντιών, μέχρι κακή λειτουργία των νεφρών κ.ά., σε περιπτώσεις συχνής κατανάλωσης.
Σοκολάτες: Αν και ένα κομματάκι σοκολάτα θα μπορούσε να αποτελέσει ένα γλυκό «κλείσιμο» του πικ νικ σας (με 130 θερμίδες στα 25 γραμμάρια), παρ’ όλ’ αυτά καλύτερα να μην την προτιμήσετε, καθώς μπορεί να αλλοιωθεί από τον ήλιο.
 
ΠΗΓΗ:clickatlife.gr

Δείτε επίσης...