You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.
Γονιμότητα

Γονιμότητα

ΘΡΕΠΤΙΚΑ ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ  ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΑΠΟΔΕΙΧΘΕΙ ΟΤΙ ΕΝΙΣΧΥΟΥΝ ΤΗ ΓΟΝΙΜΟΤΗΤΑ

• ΣΙΔΗΡΟΣ  (ΚΥΡΙΩΣ ΟΤΑΝ ΠΡΟΕΡΧΕΤΑΙ ΑΠΟ ΜΗ ΑΙΜΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ π.χ σκουρόχρωμα πράσινα λαχανικά,όσπρια,μύδια,στρείδια,αποξηραμένα φρούτα)
• CA(AΣΒΕΣΤΙΟ),  ΣΥΝΙΣΤΩΝΤΑΙ ΠΛΗΡΗ ΓΑΛΑΚΤΟΚΟΜΙΚΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ(π.χ πλήρες γάλα)
• ΦΥΤΙΚΗ ΠΡΩΤΕΙΝΗ  (π.χ όσπρια)
• ΦΥΤΙΚΑ ΕΛΑΙΑ ΜΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΜΕΝΑ   (π.χ ελαιόλαδο,ηλιέλαιο,καλαμποκέλαιο)
• ΒΙΤΑΜΙΝΗ Β12   (π.χ εμπλουτισμένα τρόφιμα,δημητριακά ολικής άλεσης,θαλασσινά,κόκκινο κρέας)
• ΦΥΛΛΙΚΟ ΟΞΥ    (π.χ πράσινα φυλλώδη λαχανικά,εμπλουτισμένα δημητριακά)
• ΒΙΤΑΜΙΝΗ Β1        
• ΒΙΤΑΜΙΝΗ Β6
• ΒΙΤΑΜΙΝΗ Β2        ΧΑΜΗΛΑ ΕΠΙΠΕΔΑ ΑΥΤΩΝ ΑΥΞΑΝΟΥΝ ΤΗΝ ΟΜΟΚΥΣΤΕΙΝΗ(ουσία που μειώνει την πιθανότητα εγκυμοσύνης)(ΤΡΟΦΙΜΑ ΠΟΥ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΤΙΣ ΒΙΤΑΜΙΝΕΣ Β1, Β2, Β6 ΕΙΝΑΙ : σκούρη μελάσα, μαγιά μπύρας, ακατέργαστο ρύζι, ψάρια, πουλερικά, φύτρα σταριού, φιστίκια, ηλιόσποροι, δημητριακα ολικής άλεσης, αμύγδαλα, λαχανάκια βρυξελλών, πράσσινα φυλλώδη λαχανικά, δαμάσκηνα, μπιζέλια)
• ΒΙΤΑΜΙΝΗ D (επαρκής έκθεση στον ήλιο μπορεί να εξασφαλίσει τις ανάγκες του οργανισμού)
 
ΘΡΕΠΤΙΚΑ ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ ΠΟΥ ΕΝΙΣΧΥΟΥΝ ΤΟ ΣΠΕΡΜΑ

• ΛΥΚΟΠΕΝΙΟ    (ΝΤΟΜΑΤΕΣ,ΧΥΜΟΣ ΝΤΟΜΑΤΑΣ)
• ΒΙΤΑΜΙΝΗ C    (ΩΜΑ ΦΡΟΥΤΑ ΚΑΙ ΛΑΧΑΝΙΚΑ)
• ΒΙΤΑΜΙΝΗ Ε    (ΕΛΑΙΑ,ΛΙΠΑΡΑ ΨΑΡΙΑ,ΣΠΟΡΟΙ,ΞΗΡΟΙ ΚΑΡΠΟΙ)
• ΣΕΛΗΝΙΟ,        ΙΣΧΥΡΟ ΑΝΤΙΟΞΕΙΔΩΤΙΚΟ ΠΟΥ ΕΝΙΣΧΥΕΙ ΤΗΝ ΤΕΣΤΟΣΤΕΡΟΝΗ ΣΤΟΥΣ ΑΝΤΡΕΣ (ΞΗΡΟΙ ΚΑΡΠΟΙ,ΨΑΡΙ,ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΟΛΙΚΗΣ ΑΛΕΣΗΣ)
• ΨΕΥΔΑΡΓΥΡΟΣ    (ΟΣΤΡΑΚΟΕΙΔΗ ΚΑΙ ΨΑΧΝΟ ΚΡΕΑΣ ΑΠΑΧΟ)
• ΦΥΛΛΙΚΟ ΟΞΥ      (ΠΡΑΣΙΝΑ ΦΥΛΛΩΔΗ ΛΑΧΑΝΙΚΑ,ΕΜΠΛΟΥΤΙΣΜΕΝΑ ΔΗΜΗΤΡΙΑΚΑ)

ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΝΙΣΧΥΟΥΝ ΤΗΝ ΥΠΟΓΟΝΙΜΟΤΗΤΑ

• ΠΟΛΥΧΛΩΡΙΟΜΕΝΕΣ ΔΙΦΑΙΝΟΛΕΣ
• ΥΔΡΑΡΓΥΡΟΣ
ΟΙ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΟΥΣΙΕΣ ΣΥΝΑΝΤΩΝΤΑΙ ΣΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΚΑΙ ΛΙΠΑΡΑ ΨΑΡΙΑ ΟΠΩΣ : ΦΑΓΚΡΙ, ΞΙΦΙΑΣ, ΤΟΝΟΣ, ΚΑΡΧΑΡΙΑΣ
• ΑΛΚΟΟΛ  (ΜΕΙΩΝΕΙ ΤΗΝ ΕΚΚΡΙΣΗ ΤΕΣΤΟΣΤΕΡΟΝΗΣ ΣΤΟΥΣ ΑΝΤΡΕΣ)
• ΦΥΤΟΟΙΣΤΡΟΓΟΝΑ   (ΑΛΕΥΡΙ ΣΟΓΙΑΣ, ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΑ ΣΟΓΙΑΣ, ΤΡΟΦΕΣ FAST FOOD ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΩΣ ΚΥΡΙΑ ΠΗΓΗ ΠΡΩΤΕΙΝΗΣ ΤΗ ΣΟΓΙΑ, ΛΙΝΑΡΟΣΠΟΡΟΣ)
• ΑΥΞΗΜΕΝΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ  ΑΜΥΛΟΥΧΩΝ ΤΡΟΦΩΝ (όπως επεξεργασμένα δημητριακά,λευκά άλευρα,αρτοπαρασκευάσματα)
• ΑΥΞΗΜΕΝΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΖΑΧΑΡΗΣ
• ΠΑΧΥΣΑΡΚΙΑ   (ΜΕΤΑΒΑΛΛΕΙ τα επίπεδα ορμονών σε γυναίκες και άντρες, ΑΥΞΑΝΕΙ τα οιστρογόνα στους άντρες ενώ ΔΕΣΜΕΥΕΙ την τεστοστερόνη τους και ΑΥΞΑΝΕΙ την τεστοστερόνη στις γυναίκες)

Δείτε επίσης...

Γονιμότητα
Γονιμότητα

Βασικά θρεπτικά συστατικά για την γονιμότητα από τη διατροφολόγο Αγγελική Ζαφειράκη στο site της dietaz.gr